#stolt

Felicia Ekholm / 30 Juni, 2013 - 18:56 / Allmänt

Tog mig till stallet och red ändå, men orkade inte sadla så red Barbacka som jag inte gjort sen i vintras när hon var skadad och jag inte fick rida med sadel.. Att rida barbacka med en travare är INTE lätt.

Skrittade först fram ett bra tag, jobbade ner henne i form och gjorde henne mjuk i båda varven. Traven sen gick väl sådär i början, red som att jag aldrig ridit förut, haha måste vart en rolig syn ;) men efter några varv så kom vi in i takten och jag kunde jobba henne i form som gick super! Hon gick verkligen som en dröm och jag red hyfsat bra.

Idag kände jag även att prova på att galoppera då jag aldrig gjort det förut. Va skit kul! Dock så va hon väldigt stark i vänster varvet så hade lite problem med att få henne i en bra takt, utan martingal så blir det en riktig utmaning. I höger varvet är hon inte lika stark så där kunde jag både öka och minska.

Jätte bra träning att rida barbacka så kommer förmodligen köra många pass i fortsättningen barbacka :)

Postat av: Johanna

Som jag har fattat det så har ni byggt ett hus? Skulle vara jätte kul om du kunde ta kort hur det ser ut :)

2013-06-30 @ 19:01:17



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: