Ny blogg, ny start!

Felicia Ekholm / 10 Juni, 2013 - 11:51 / Allmänt

Som dom flesta vet så bytte jag precis från horseworld till blogg.se, varför? Jo för jag tyckte hw var en för kompliserad sida. Massa saker skulle fixas bara för att få se statistiken, haha jag är alldeles för lat för att orka det ;) 
 
Anyway så är jag grymt taggad för att få börja blogga här, fått finaste headern av annaform också! Tror att dom flesta kommer hänga med hit från den gamla bloggen, men även komma lite nya läsare så gör en kort och enkel presentation av mig :)
 
Jag heter Felicia Ekholm och är 13 år gammal. Sen två år tillbaka så har jag bott i en liten by med namn Vimmerby, innan bodde jag i Västerås. Här i Vimmerby byggde jag och min mamma och pappa ett hus och jag fick min första egna häst, Eila Puh! Eila är ett 13 årigt Varmblods sto. Gick på travbanan någon gång som ung men sen blev hon sällskaps häst i 6 år. När hon var 9/10 så kom hon till en tjej som började träna upp henne till hopphäst. Eila gjorde stora framsteg och på två år så startade dom LB. Efter det fick hon komma till mig men för våran del har det gått neråt. I höstas så fick hon en ryggskada + att hon hade spääningar i stort sett i hela kroppen. Blod cirkulationen fungerade inte i hennes rumpa. Så hela vintern efter behandling och behandling och efter mer än 3 månaders vila så blev hon frisk, vi hittade en ny sadel som hon fungerar med. Men sen kom ett bakslag till och hon blev halt, dock var det inget allvarligt utan hon hade sträckt sig. Hon fick två veckors vila och NU är hon igång igen, bättre än någonsin ;) Jag och Eila har ett förhoppnings vis ett bra år framför oss. 
 
Mål och sånt kommer komma, men tror det blir nästa vecka.
 
Bara för att vi ska komma igång lite så berättar jag veckans schema för er:
 
Måndag: Dressyr för Eilas del. 
 
Tisdag: Jag ska stor städa mitt rum, Eila ska gå markarbete.
 
Onsdag: Frisören vid halv två, slinga håret och klippa mig. Eila ska ridas ut på en sväng i skogen, om det regnar så trimmar jag henne i manegen. Sen blir det att packa för helgen då jag åker till min sommarstuga i Finland på söndag!
 
Torsdag: Eila ska trimmas eller ridas ut. Middag på kvällen med klassen.
 
Fredag: Skolavslutning. Eila ska hopptränas. På kvällen fortsätter jag att packa lite.
 
Lördag: Åka till stockholm med Ida, mamma och pappa. Sover hos min syster den natten.
 
Söndag: Iväg med båten till Finland med Ida och mina föräldrar!
 
 
Som ni ser så åker jag till Finland i helgen, åka till min sommarstuga och är där i 10 dagar. Ida följer med som ska bli super kul! Denna vecka handlar också om att ska göra två/tre tidinställda varje dag till Finland då det inte finns något wifi på campingen eller i stugan :( Men kommer åka till biblioteket så ofta jag kan och uppdatera lite live!
 
Annars här på bloggen så kommer ni få läsa om allt som händer i min vardag, både i hästlivet och i mitt allmänna liv! Enjoy! 
 
 
Hör av mig snart igen!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: