Nätmobbning - det värsta som finns enligt mig

Felicia Ekholm / 21 Juni, 2013 - 14:00 / Allmänt

Varje dag ser jag fula och spydiga kommentarer på bloggar, instagram, facebook och allt vad det nu kan vara. Och oftast är det på personer som är lite "kända", som bloggare tillexempel som har flera tusen läsare varje dag, mycket lovers men lika mycket haters. Att se vad människor skriver, en människa som tuffar till sig och skriver något elakt, "ful" räcker för att det ska bli en mobbnings kommentar. Ett litet ord som kan få personen som utsätts att bli nertryckt. Något ord som börjar bli väldigt populärt är ordet hora, kan vara en bild när dom har bikini på sig eller drar upp tröjan lite. Förmodligen kan inte dessa personer veta vad hora betyder och en sak kan jag berätta att lek inte med det ordet, det är ett ord som tjejer kan utsätta sig för, dom säljer sig själva men denna tjej på bilden kanske möjligtvis är oskuld, och bara för att man drar upp tröjan en decimeter så behöver man absolut inte kalla henne hora. Tror fan inte att ni gillar när personer sitter och skriver något så dumt och fult på dina bilder.
Och det är ju inte bara tjejer som blir utsatta, även killar och där är det också små ord som "bög" kommer in, har han någonsin sagt att han är intresserad av killar? Sa han det face 2 face att jo du jag är gay. Eller? Vad det nu än är så vill jag säga stopp för detta, kan inte bara alla respektera varandra och göra nätet till en underbar plats? Om du kallar någon ful så kommer det inte göra dig snyggare, det kommer inte göra dig bättre, det kommer endast visa hur svag du är och vilken mobbare du faktiskt är, du skulle bara våga säga "jag är en snäll person" snäll kan bytas ut mot "jag brukar mobba personer på nätet på ett anonymt namn, så jag är ganska dum".
 
Och vet ni vad som är ännu värre med dessa anonyma hatkommentarerna? Jo det är att ibland så sitter en av personens vänner och trycker ner en, finns olika anledningar. Jag skulle aldrig kunna kalla mig en vän då, ena dagen sitta och trycka ner den och andra komma, krama om den och säga att den har saknat personen. Usch usch usch!
 
Hoppas någon har tagit åt sig nu, någon som kanske vet med sig att den har gjort något dumt. Ni andra som stöttar personer och skriver gulliga kommentarer, en guldstjärna till er! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: