Hur jag sätter upp mina scheman för Eila

Felicia Ekholm / 22 Juni, 2013 - 12:30 / Eila Puh

Något jag är noga med är mina scheman, går nästan alltid efter dom men ibland kan det bli bakslag som väder eller sjukdom. Jag sätter alltid upp scheman för veckorna, som ni kommer få läsa vecka efter vecka, hehe ;) Jag har ridit Eila i några få månader nu, vi har kommit upp lite i höjderna och är redo för tävlingar snart. Någon som jag nu har bestämt mig att göra är ett långvarigt schema. Alltså ett schema som kommer vara ett tag tills något ändras. Mina scheman kommer handla om mycket galopparbete, har satt upp det målet som ni redan läst om och det gäller att träna på det till årets slut. I stort sett så kommer varje ridpass ha mycket galopp i sig, men såklart dom andra gångarterna också då jag tycker det är viktigt men galopp kommer jag använda mycket på banan så tycker det är ett snepp viktigare!
 
Så här kommer vårat schema se ut, börjar vecka 27 för att efter vi kommer hem här ifrån finland så måste hon sättas igång. Hon kommer även stå på sommarbete vissa dagar så ibland kanske jag bara trimmar henne lite på någon äng bredvid hagen eller något, annars kommer det se ut så här:
 
Måndagar: Dressyr.
Tisdagar: Ut i skogen, klättra, terräng hinder och allt annat som hör skogen till.
Onsdagar: Markarbete, bommar.
Torsdagar: Trimma, ridas igenom i alla gångarter ordentligt. 
Fredagar: Dressyr.
Lördagar: Hoppning 
Söndagar: Skrittas
 
Om det blir tävlingar så kommer det ändras på helgerna, om det är tävling på lördagen så kommer det såklart stå tävling och skritta på söndag. Men om tävlingen skulle bli på söndagen istället så får hon skrittas på lördagen. Om det kommer någon dag då hon kommer gå på sommarbete så kommer jag trimma henne i skogen bredvid hagen eller något. Annars kommer schemat se ut så här tills jag ändras på det som nog kommer till hösten när jag får andra tider och så i skolan.
 
 
 
 
 
Postat av: Jenna

smart med schema! men borde hon inte få minst en vilodag i veckan?

2013-06-22 @ 16:41:20
Postat av: Anonym

Vad är skillnaden på att rida dressyr och trimma?

2013-06-22 @ 21:51:29



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: