Eila 14 Juni

Felicia Ekholm / 14 Juni, 2013 - 22:16 / träning

Tanken idag var att hoppa, stod lite hinder i paddocken så valde att göra en liten bana med dom. Grindar och murar var med, saker under hindrerna osv. Vill verkligen att hon vänjer sig med detta då det kommer komma på tävlingarna. Banan hade snäva svängar, målet var att hon skulle hålla galoppen hela tiden. I kombenationen som hade tre hinder så hade hon svårt att hålla galoppen, blev sådär snabb trav emellan åt. Tog den några gången men tror hon även blev trött så gick inte precis bättre. Hon hoppade allt, galet pigg var hon. I svängarna måste jag vara galet tidlig med ytter skänkel för att hon ska hålla galoppen men med inner skänkeln så måste jag hålla ut henne så hon inte springer för mycket innåt. Om man gör det så går svängarna super! 
 
Imorgon så åker jag till stallet för att visa Jocke allt, maten osv. Han ska ju ta hand om Eila nu medans vi är borta, ska tvinga honom att han måste gå med Eila då och då. Vill inte att hon ska stå still, men förväntar mig att hon kommer se ut som en köttbulle när jag kommer hem. hehe... 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: